Friday, February 14, 2020

BBM3410Satu2020: Keluarga

Hai.. Harini saya nak kongsikan sedikit tentang keluarga saya. Untuk perkongsian je hehe.. okay Saya ada tiga orang adik-beradik. Abang saya yang sulung dah berkahwin dengan pilihan hatinya dan dikurniakan seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan iaitu Alyaa Munirah dan Anas Mikhail. Anak saudara saya yang sulung berumur 5 tahun dan adiknya berumur 2 tahun. Mereka tidak rapat sangat dengan saya kerana saya sedikit garang hehe.. Abang saya bekerja sendiri iaitu menguruskan sebuah kedai runcit bersama isterinya. Abang mempunyai minat dalam perniagaan kerana ayah dan mak saya juga terjurus dalam bidang perniagaan sejak dari saya kecil lagi. Ayah dan mak saya merupakan chef dengan menguruskan sebuah restoren. Namun, sejak akhir-akhir ini mak dan ayah saya lebih fokus kepada perniagaan runcit makanan segera atau sejukbeku. Manakala kakak kembar saya pula belajar di UITM kampus Kota Bharu dalam jurusan perniagaan. Semua keluarga saya lebih terjerumus kearah perniagaan berbanding dengan saya yang minat dengan bahasa. Namun, keluarga saya tidak pernah menghalang minat saya dalam bidang bahasa. Ayah dan mak saya sangat baik sehingga saya jadikan mereka idola saya dalam kehidupan. Walaupun mak dan ayah saya tidak berpendidikan tinggi tapi mereka mendidik anak-anak dengan baik. Mak dan ayah saya tidak pernah kenal erti putus asa dan penat lelah dalam membesarkan kami adik-beradik. Saya sayang keluarga saya..



No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: KALENDAR 2021

KALENDAR 2021 Hai semua.. Disini saya ada paparkan kalendar tahun 2021 dari bulan Januari hingga Disember. Saya menyiapkan kalendar ini ...